לא תאמינו • מי מוזכר יותר פעמים בדוח האו"ם ישראל או דאעש?

    דוד לזר No Comments on לא תאמינו • מי מוזכר יותר פעמים בדוח האו"ם ישראל או דאעש?
    22:40
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on איתור גופתו של ליבמן הי"ד: רב המכון המשפטי מספר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, תקף בחריפות את דוח האו"ם בנושא ילדים בסכסוך מזוין, ואמר כי "הדוח נכתב יחד עם ארגונים פרו-פלסטיניים בעלי אג'נדה אנטי ישראלית מובהקת, המכנים את ישראל 'מדינת אפרטהייד', מקדמים את ה-BDS וחלקם אף מנהל קשרים עם חמאס. לעומת זאת, הנסיונות הישראליים להציג עובדות במהלך כתיבת הדוח נבלמו כמעט לחלוטין על ידי משרדה של זרוגי. לא מפתיע אם כן, שישראל מופיעה בדוח יותר מאשר דאעש, טליבן ואל קאעידה, וחמאס נעדר ממנו לחלוטין.

    לדברי השגריר, "נדמה כאילו הדוח נועד לבצר את העמדה האנטי-ישראלית הקבועה, ולרצות גורמי או"ם בעלי אינטרס פוליטי".

    פרושאור מצביע על כך שמתוך כלל הדוח 2% בלבד מוקדשים לעיראק, שבה דאעש פועל במלוא המרץ, 6% מוקדשים לסוריה, שבה נטבחים באופן יומיומי מאות ילדים, ואילו ישראל זוכה באופן מפתיע במקום הראשון, ולמעלה מ -11% מוקדשים אך ורק לה. פרושאור טען כי בדוח חסרות עובדות קריטיות הנוגעות לאירועים בשטח, ונדמה כאילו הוא נועד לבצר את העמדה האנטי-ישראלית הקבועה, ולרצות גורמי או"ם בעלי אינטרס פוליטי מובהק. הוא הדגיש כי תהליך העבודה עומד בניגוד להנחיות של מועצת הביטחון, אשר מורה בפירוש כי לממשלות יש תפקיד חשוב בתהליך.

    "בדוח אין אזכור לשרשרת האירועים אשר הובילה למבצע 'צוק איתן' ולפעולות האלימות של חמאס, כירי הטילים וכשימוש באזרחים כמגן אנושי. ישראל מחויבת למשפט הבינלאומי וחייליה עושים כל שניתן על מנת למנוע פגיעה בילדים ואזרחים חפים מפשע והיא תמשיך לנהוג כך. אני קורא לך לבדוק את הממצאים המובאים בפניך ולנקוט בכל הצעדים כדי לשנות את דרכי העבודה של משרדה של זרוגי וכדי להבטיח הוגנות ואמינות בעתיד", הוא אמר.



    0 תגובות